h1

Ah… jeg blir matt!

søndag 30. november 2008

Så om denne saken på NRK-nyhetene i kveld:
http://www.aftenposten.no/nyheter/article2796721.ece

Altså. Det ser ut som om forslaget om lønnsøkningen har flertall. Ett parti (SV) mener at man ikke bør bevilge seg høyere lønn nå. Så da mener noen av dem som er for en slik økning at det er moralsk riktig av dem som er mot å takke nei til å få hevet sin personlige lønn, siden de ikke vil ha høyere lønn.

Hva slags barnehage er det egentlig som styrer dette landet? Hva jeg personlig mener om spørsmålet mer lønn eller ikke, er ikke så viktig i denne sammenhengen. Men hvorfor kommer det slike, etter min mening, sutrete reaksjoner fordi noen ikke er enige med flertallet?

Jeg er nå spent på hvordan FrP og de andre partiene skal praktisere dette prinsippet i fremtiden.

Når f.eks. Høyre er for en avgiftsøkning, men det ikke blir flertall for det. Skal da Høyres representanter likevel betale avgiten siden de var for den i utgangspunktet?

Hvis det blir ny EU-avstemning, og jeg stemmer nei, men flertallet sier ja. Kan jeg da unnlate å bli innmeldt siden jeg jo stemte nei?

Hvis man i en barnehage har avstemning om man skal ha sjokoladekake eller bløtkake, og bløtkake får flertall, er det da moralsk riktig av dem som stemte på sjokoladekake å frastå fra å forsyne seg av bløtkaken?

Nei, jeg skjønner ikke hva de egentlig tenker med. Særlig ikke den småglisende Carl I Hagen som ble intervjuet på NRK.

Legg igjen en kommentar

