h1

Så sur kan man altså bli…

lørdag 6. juni 2009

Vi måtte innom byen i dag, lørdag, og tenkte å parkere på Leuthenhaven, siden det var mest praktisk.

På Leuthenhaven var parkeringshuset fullt, selvfølgelig, og det så ikke lysere ut på uteparkeringen, men vi kjørte nå en runde for å speide etter om noen var på vei ut. Etter å ha fullført nesten én runde, så jeg en ledig plass i sikte.

En stor bil var i ferd med å navigere seg ut av en trang plass. Jeg ventet til den store bilen hadde passert meg, så smatt jeg inn på den ledige plassen. Idet jeg svinger inn er det en bil som fløyter. Da ser jeg at litt lenger borte så står det en SUV med en tydelig irritert sjåfør.

«Hadde han tenkt seg inn her, kanskje?», sier jeg til Jardar. «Kanskje det.» Jaja. Vi blir sittende litt i bilen, og jeg legger merke til at den andre bilen blir stående der den stod. Etter noen sekunder navigerer sjåføren seg litt ut til siden og kommer ut av bilen. «Dobbeltparkerer han?» var min første tanke. Nei, han beveget seg faktisk i vår retning. «Hæ, kommer han hit???» «Ja, sannelig ser det sånn ut», sier Jardar.

Plutselig kakker det på vinduet mitt. Jeg ruller ned.

– Har du tænkt å stå her?
– Æ tænkt det, ja.
– Åkei, sa han surt, og snudde og gikk

Jeg satt igjen som et eneste stort spørsmålstegn. Hva var det der? 😕
Hva hadde han egentlig forventet at jeg skulle svare? «Å, var det din plass? Ja, det er klart at jeg skal flytte meg! Du som har sånn fin bil og alt.»? 🙂

Jeg har opplevd å bli frarøvet en parkeringsplass på denne måten utallige ganger selv. Jeg har også blitt ganske sur, men ikke noe nærheten av dette. Så jeg hadde egentlig ikke veldig dårlig samvittighet der jeg satt. Og hvis han ville ha plassen burde han vært litt kjappere i vendingen mens jeg stod og ventet på at den store bilen skulle passere.

Jeg sitter her og humrer litt fortsatt 😆

Legg igjen en kommentar

