h1

Den «papirløse» telefonkatalogen

mandag 19. oktober 2009

Her for noen dager siden kom det en faktura fra telefonkatalogen.no/Eniro. Jeg har tidligere hatt ekstraoppføring i telefonkatalogen, men denne avsluttet jeg for litt siden. Så jeg var dermed litt usikker på hva denne fakturan gjaldt.

Derfor gikk jeg til eniro.no og via en link «Kontakt oss elektronisk her», fant jeg et kontaktskjema for fakturasprørsmål. Jeg fylte ut alle feltene, og trykket send.

Vanligvis når jeg bruker slike skjemaer så pleier det få sekunder senere å komme en automatisk e-post med saksnummer og beskjed om at meldingen min er mottatt, det gjorde det ikke denne gangen. Men jeg forventet likevel å få et oppklarende svar innen rimelig tid, kanskje et par dager.

To-tre dager senere lå det et nytt brev fra telefonkatalogen i postkassen. Ny faktura? Reklame? Oppklarende svar?
Neida. I det brevet stod kun følgene:

Vi bekrefter å ha mottatt deres henvendelse angådende ovennevnte faktura. Fakturaen er satt på henstand.

De vil motta tilbakemelding fra en av våre saksbehandlere så snart saken er behandlet.

Vennlig hilsen
Telefonkatalogen™

Foto: «Protect» (www.sxc.hu)
Så der kom «autosvaret», ja.
Per sneglepost? Virkelig?

Må de finne på nye måter å bruke papir på nå som de skal slutte å produsere telefonkatalogen på papir?

Nå er jeg spent på om jeg får endelig tilbakemelding på spørsmålet mitt via e-post eller per brev…

Legg igjen en kommentar

