h1

Kattedåp

fredag 20. august 2010

Dagen kom litt tidligere enn jeg hadde tenkt. Selv om jeg absolutt hadde forventet at det kom til å skje før eller siden. I det siste har Nera og Tigris nemlig vært veldig ivrige på å hoppe opp på servanten via dolokket.

Jeg var i gang med kveldsstellet og var akkurat ferdig på do. I det jeg skulle til å snu meg, legge på lokket og skylle ned, for det en skygge forbi meg i full fart! *PLASK!*

Tigris hadde hoppet rett oppi toalettet! Heldigvis hadde jeg ikke gjort store ting, men halve Tigris var likevel kliss våt av noe som ikke akkurat var rent vann.

Jeg fikk grepet fatt i henne før hun fikk gjort mer skade. Så var det å rope på Jardar, hive henne inn i dusjen og skylle av svineriet. Vi lukket først døra til badet for å unngå at hun skulle stikke langt av gårde om vi glapp taket, men det ville ikke Nera ha noe av. Hun satte seg utenfor og skrapte desperat på badedøra, og mjaua sånn at vi bare måtte slippe henne inn.

Tigris holdt seg bemerkelsesverdig rolig under hele prosessen, og nesten uten et eneste mjau. Vel dusjet og kjapt tørket, satte hun seg til rette på badegulvet og begynte å slikke.

Da var det på tide å finne fram fotoapparatet! Og blogge om det… (Jardar blogget også.)

Usj, dette var heslige greier

Våt Tigris slikker for harde livet

Ikke helt fornøyd Tigris

Men det tok ikke så lang tid før hun roet seg og kom opp i sofaen og begynte å male. Nera var først litt usikker på denne våte ballen som trengte seg på, men det heller varte ikke så veldig lenge.

One comment

  1. […] har nurka lagt seg for kvelden, medan Judith og eg sit og […]



Legg igjen en kommentar

