h1

Den uvelkomne duften av alkohol når man kommer hjem

lørdag 13. november 2010

Da jeg hadde låst meg inn døra hjemme i går kjente jeg en slags intens søtlig lukt, muligens fra kjøkkenet. Jeg klarte ikke å plassere lukten helt med det samme, selv om det var noe kjent med den, så jeg fortsatte først mine faste rutiner som nylig hjemkommet.

På vei til kjøkkenet igjen så jeg endelig opphavet til den søtlige lukten. Der, midt på gulvet, lå sherry-flaska – med korken ved siden av sammen med nesten hele innholdet. Flaska på 37,5 cl var nesten full i utgangspunktet, men nå kunne det ikke vær mer igjen enn ca. en halv desiliter.

Kattene – eller én av kattene – har altså da vært oppe på kjøkkenbenken og klatret oppå mikrobølgeovnen, og så forsøkt å komme seg opp i hylla over. Disse hyllene har ikke skapdører. Og der, på nederste hylle, stod sherry-flaska. Enda godt den ikke knuste i fallet.

Flasken fra nederste hylle

Det var bare å sette i gang å vaske gulvet. Og så selvfølgelig flytte resten av alkoholen fra nederste hylle opp til den øverste. Sherry-flaska var det egentlig ikke så farlig med, men hadde de tatt whiskyen…😉

Heldigvis så det ut til å at kattene ikke anså lukten av sherry som noe som var verdt å prøvesmake. De hadde heller ikke labbet oppi sherrydammen. Ja, det skulle tatt seg ut om de luktet alkohol når de kom til veterinæren (for kastrering) en times tid senere!

Legg igjen en kommentar

